نمایش فیلم مستند "یاد و یادگار"
نمایش فیلم مستند "یاد و یادگار"
اولین نشست آزاد از سلسله نشست های فوق برنامه هنرجویان مدرسه ویژه، روز پنج شنبه 5/9/88 با نمایش فیلم مستند "یاد و یادگار" با حضور فرهاد ورهرام و اساتید و هنرجویان برگزار شد .
این فیلم تنها فیلم مستند بدون کلام ایرانی است که موسیقی و تصویر در ارتباطی تنگاتنگ با رویکردی قوم شناسانه و آئین شناسانه به بیان مفهوم می پردازد .
فرهاد ورهرام می¬گوید ؛ در ساخت این اثر به طور مشخص، از دو فیلم به یاد ماندنی «باراکا» و سه گانه «زندگی بدون توازن» تأثیرات فراوانی گرفته و سعی شده است تا بدون کلام، از موسیقی عمیق و تاثیر گذار "محمد رضا علیقلی" فیلمبرداری درخشان مرحوم "محمود بهاری" و تدوین بسیار حرفه ای "عباس گنجوی" بهره گرفته و مستندی رضایت بخش ارائه دهیم .
فرهاد ورهرام پژوهشگر مستند سازی است که با تکیه بر بیش از 40 سال پژوهش مردم شناسی، و قوم شناسی در ایران، چندین مستند ارزشمند را در کارنامه خود دارد و این فیلم را با همکاری مصطفی رزاق کریمی در سال 1376 آغاز و در سال 1379 به پایان رسانده-اند .
تهیه کننده این فیلم نیز مرتضی رزاق کریمی و مدت زمان آن 54 دقیقه است .
مدرسه ويژه ضمن تشکر و سپاس فراوان از فرهاد ورهرام و دیگر دست اندرکاران ساخت این مستند درخشان، امیدوار است که بتواند با برگزاری چنین نشستهای پر بار، هنرجویان جوان علاقه مند و پویای خود را با آثار ارزشمند اساتید و پیشگامان فرهنگ و هنر این سرزمین آشنا سازد .