نمایشگاه پوسترهای معاصر لهستان
پلاکاتی
پوستر لهستان در قرن بیست ویکم
نمایشگاه پوسترهای معاصر لهستان از روز جمعه 7 آبان ماه 89 به مدت یک هفته در نگارخانه ویژه به نمایش گذاشته می شود.
این نمایشگاه که به کوشش مجید عباسی و امراله فرهادی از مجموعه ارزشمند « کشیشتف دیدو » (Krzysztof Dydo) مالک کلکسیون پوسترهای دیدو و بنیانگذار گالری پوستر کراکف - لهستان بر پا می شود، تعداد 60 پوستر است که در ابعاد 70×100 سانتیمتر، از آثار طراحان پوستر معاصر لهستان بر گزیده شده است.
کشیشتف دیدو، از علاقه مندان پوستر، کلکسیونر و منتقد هنری است که مقالات متعدد، کاتولوگ و آلبوم هائی از تاریخ پوسترهای لهستان را منتشر کرده و نمایشگاه های پوستر، مسابقات و جشنواره پوستر کراکف را در لهستان سازماندهی و مدیریت می کند.
همزمان با برپائی این نمایشگاه، کشیشتف دیدو نیز با حمایت بخش فرهنگی سفارت لهستان به ایران سفر کرده و علاوه بر سخنرانی در مراسم افتتاحیه، در نشست تخصصی که با حضور اساتید و دانشجویان در روز سه شنبه 11 آبان از ساعت 17:30 با همکاری هفته نامه تحلیلی پژوهشی گرته در مدرسه ویژه برگزار می شود، حضور خواهد یافت. شرکت در این نشست برای علاقه مندان آزاد است.
این نمایشگاه دومین بخش از سلسله برنامه هائی است که « مدرسه ویژه » به مناسبت گرامی داشت « 5 سال مطالعه و برنامه ریزی و آموزش » خود تا پایان اسفند ماه 89 برگزار می کند.
آدرس نگارخانه و مدرسه ویژه: تهران- خیابان خرمشهر- خیابان عربعلی(نوبخت)- خیابان سوم- ضلع جنوب غربی میدان سوم- شماره 5 می باشد.

پوستر این رویداد/اثر مجید عباسی