گزارش رونمائی «قلم فارسی نوین» و نمایشگاه آثار طراحی قلم فارسی هنرجویان مدرسه ی ویژه
عصر روز جمعه 12 مهر 1392،مراسم رونمائی «قلم فارسی نوین» طراحی «هیربد لطفیان» و نمایشگاه آثار طراحی قلم فارسی هنرجویان مدرسه ی ویژه با عنوان « الف » که حاصل 5 سال تلاش و هدایت دامون خان جانزاده بود،در موزه ی هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.
این مراسم با حضور هیئت مدیره،معاونین ،مدیران ارشد بانک اقتصاد نوین و جمع کثیری از استادان، طراحان گرافیک و هنرجویان کشورمان برگزار شد.
در ابتدای مراسم، در ویدئو گرافیک کوتاه،سابقه و چگونگی شکل گیری کلاس طراحی قلم،سفارش طراحی «قلم فارسی نوین» توسط بانک اقتصاد نوین و تکامل آن به نمایش درآمد. سپس امراله فرهادی(مدیر مدرسه ی ویژه و عضو هیئت داوران انتخاب قلم نوین) ضمن خوش آمد گویی به حاضران و تقدیر از کار و تلاش پنج ساله ی هنرجویان و معلم دلسوزشان دامون خان جانزاده،صحبت های خود را با یادی از زنده یاد « مرتضی ممیز» آغاز کرده و نمایشگاه «الف» را به استاد «سید محمد احصائی» پیشکش نمود.
فرهادی در سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از حسن اعتماد ، مساعدت و همکاری کم نظیر مدیران و مسئولان بانک اقتصاد نوین، فرآیند سفارش و شکل گیری مسابقه ی طراحی «قلم فارسی نوین» را در بین هنرجویان کلاس طراحی قلم فارسی مدرسه ی ویژه تشریح نموده و نتایج کار را نشانه ای از اعتماد به جوانان خوش فکر و خلاق بیان کرد.
سپس بهرام فتحعلی،رئیس هیئت مدیره ی بانک اقتصاد نوین به صحبت پرداخت.وی به سرانجام رسیدن «طراحی یک قلم فارسی اصیل » که برای نخستین بار به سفارش یک بانک خصوصی ایرانی انجام شده است را اتفاقی فرخنده و مبارک توصیف کرد و اظهار داشت خلق این قلم حاصل تعامل نزدیک بانک اقتصاد نوین به عنوان سازمانی نوگرا و فعالان عرصه ی هنرهای تجسمی و آموزشی کشور به ویژه جوانان با استعداد است.وی تاکید کرد که این تجربه موفق می تواند سر آغاز تعاملی عمیق و ماندگار بین نهاد های مالی و هنری کشور باشد.
وی با اشاره با اینکه؛ طراحی قلم نوین گرچه به سفارش این بانک صورت گرفته و حقوق آن متعلق به بانک است ،با این حال با موافقت بانک در اختیار عموم مردم کشور عزیزمان قرار خواهد گرفت.
ابراهیم حقیقی رئیس هیئت داوران، دیگر سخنران این مراسم گفت:بانک اقتصاد نوین همواره الگوی مناسبی برای نخستین بودن در میان بانک ها بوده، چرا که اولین بانک خصوصی کشور است که با خرید آثار هنرمندان ایرانی راه را برای سرمایه گذاری دیگر بانک ها و حمايت از هنرمندان این عرصه باز کرد.
وی افزود:امروز نیز شاهدیم که بانک اقتصاد نوین به عنوان اولین بانک ایرانی ،نسبت به سفارش طراحی قلم ایرانی اقدام کرده و در تعامل با یک مرکز آموزشی این چنین موفق و سربلند است.
وی با توجه به دشواری های طراحی قلم فارسی، از دیگر موسسات اقتصادی،انتشاراتی و مطبوعاتی خواست که از این حرکت شایسته استقبال کرده و آنان نیز با حمایت و سفارش خود ،به گنجینه ی خط ملی ایران بیفزایند.
دامون خان جانزاده عضو هیئت داوران ،مدرس طراحی قلم و استاد راهنمای طراحی قلم نوین نیز با ستایش و تقدیر از کار و تلاش پیشگامان و استادان از یکایک معلم ها و استادان خود به ویژه « استاد محمد احصائی» که با راهنمائی ها و حمایت بی دریغ ،او را در این راه یاری داده اند تشکر کرده و این توفیق بزرگ را به هنرجویان تبریک گفت.خان جانزاده نیز با تاکید بر دشواری های این راه گفت:امیدوار است با حمایت این استادان و همه ی دلسوختگان، بتواند تعهد و وظیفه ی معلمی خود را بجا آورده و دینی را که بر گردن همه ی ماست ادا کند.
ناصر آذر شب(مدیر نرم افزاری مریم) با اشاره به ویژگی های فنی این قلم و قابلیت های آن به عنوان «قلم برتر» ،سخنران دیگر این مراسم بود.
هیربد لطفیان که قلم طراحی شده ی او در مسابقه ی یاد شده به عنوان قلم برتر برگزیده شده است، در پایان مراسم به جزئیات طراحی این قلم پرداخته و نسخه ی مخصوص استفاده در فضای دیجیتال را که برای نخستین بار در ایران طراحی شده است ،تشریح کرد.
در پایان مراسم، بانک اقتصاد نوین ضمن تشکر از اعضای هیئت داوران؛ابراهیم حقیقی،امراله فرهادی،مسعود سپهر،کریم نیکو کار،علی حقیقی،دامون خانجان زاده، و فاطمه فروزان،از دانشجویان مدرسه ی ویژه که در مسابقه ی طراحی قلم نوین و نمایشگاه حاضر شرکت کرده اند تقدیر به عمل آورد.
اسامی هنرجویان شرکت کننده در نمايشگاه به شرح زیر است:

فرزانه آرین نژاد - طراح قلم «پایا »
امید امامیان - طراح قلم «امید»
رضا بختیاری فرد - طراح قلم های«میلاد» و «شید»
مژگان دادگر - طراح قلم «بی نام »
یاسمن دخت دباغ - طراح قلم «یاسی»
افسانه سالک - طراح قلم «نیان»
فاطمه کرکه آبادی - طراح قلم «نیلک»
محمد کریمی فر - طراح قلم «مهراز»
سعی فروتن- طراح قلم «63»
راضیه عینی پور فضلی - طراح قلم «سیمیا»
المیرا متقی الحق - طراح قلم «الی»
الناز وهابی - طراح قلم «سمن»
هيربد لطفيان - طراح قلم «نوين»