45 سال فعالیت ابراهیم حقیقی رونمایی شد
با حضور معاون هنری و مدیر مرکز هنرهای تجسمی:
45 سال فعالیت ابراهیم حقیقی رونمایی شد
نمایشگاه و کتاب گزیده آثار ابراهیم حقیقی باعنوان ریتروسپکتیو (نگاهی ازگذشته تا امروز) که مروری بر 45 سال فعالیت این هنرمند است، در گالری سبز افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی موزه گالری علی اکبر صادقی(سبز)، عصر روز گذشته، 20 دی حدود 300 اثر از گزیده کارهای ابراهیم حقیقی در زمینه هنرهای تجسمی و سینما همچون پوستر، آرم،لوگو،نشانه، طراحی جلدکتاب،عکس و خط‌نگاره‌هایی که او ازسال 1348تاکنون خلق کرده است،به معرض دید عموم گذاشته شد. حجم آثار و تعدد شاخه‌هایی که او در این چهار دهه خلق کرده، به حدی است که تمام دیوارهای گالری پوشانده شده بودند.
همچنین «کتاب حقیقی» که همچون آثار این نمایشگاه شامل 45 سال کارنامه هنری این طراح گرافیک،عکاس،نقاش و نویسنده است، در این مراسم رونمایی شد. این کتاب در 320 صفحه در قطع رحلی و جلدی خاص با مقدمه علیرضا مصطفی‌زاده، مسعودسپهر، هوشنگ گلمکانی و محمودرضا بهمن‌پور ازسوی نشر نظر رونمایی شد. البته پیش از این نیز کتاب گزیده آثار ابراهیم حقیقی از سال 1348 تا 1385 درقطع جیبی از سوی نشر نظر منتشر شده بود اما با توجه به تعدد آثاری که حقیقی طی این سال‌ها در شاخه‌های مختلف هنر یدیدآورده است، دومین کتاب به صورت کامل‌تر انتشار یافت و در مراسم افتتاحیه نیز مورد استقبال زیادی قرار گرفت.
علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد و مجید ملا نوروزی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد هم در مراسم افتتاح نمایشگاه حضور داشتند و به بازدید آثار پرداختند.
این مراسم از ساعت‌های اولیه مملو از جمعیت هنرمندان و علاقه‌مندانی بود که برای دیدن نمایشگاه آثار حقیقی آمده بودند و در میان آنها می‌توان به چهره‌های شناخته شده هنرهای تجسمی و سینمایی همچون سید محمد بهشتی، فخرالدینی انوار، نورالدین زرین کلک، غلامحسین نامی، احمدرضا درویش، هوشنگ گلمکانی، ایرج راد، پرویز پورحسینی، امیر اثباتی، امید روحانی، مریم زندی، ناهید طباطبایی، فیروز شافعی، ساعد مشکی، امرالله فرهادی، مجید عباسی، علیرضا مصطفی زاده، بهروز متین صفت، عباس مشهدی زاده، عباس یاری، مسعود مهرابی، علی خورشیدی، کوروش پارسانژاد، اونیش امین الهی و....اشاره کرد.
حقیقی متولد ۱۳مهر ۱۳۲۸ در تهران،دارای کارشناسی ارشد معماری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک(AGI)، انجمن تصویرگران کتاب کودک، انجمن فیلمسازان مستندسینمای ایران و کانون طراحان تبلیعات خانه سینمای ایران است.
او برای فیلم، سریال و نمایش‌های مختلفی طراحی صحنه و لباس،عنوان‌بندی،تیتراژ،آنونس وپوستر تهیه کرده اما بیشترین شهرت او به واسطه طراحی آثاری است که در شاخه‌های متخلف گرافیک انجام داده و جوایز معتبر و هویت مستقل حرفه‌ای رابرایش به ارمغان آورده است.البته حقیقی در سالهای اخیر با نمایش عکسها،خط‌نگاره‌ها و انتشار کتاب‌های مجموعه مقالات وخاطرهها بخش دیگری از علایق هنری خود را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است.
نمایشگاه آثار ابراهیم حقیقی تا پایان دی ماه در موزه گالری سبز واقع در قیطریه،بلوارقیطریه،روب روی درب شرقی پارک قیطریه،کوچه شیروانی،شماره دو درحال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند روزهای شنبه تا پنجشنبه ازساعت 11 الی 20 به این محل مراجعه کنند.