شهرمان را هوشمند و زیبا بسازیم!
"شهر هوشمند" نیازی است که زمانه، بشریت را به سمت آن سوق میدهد. نیازی که خواستگاهش رشد سریع جمعیت، سبک جدیدی از زندگی، پیشرفت تکنولوژی، آسیب های زیست محیطی نگران کننده و در پی تغییر نیازهای بشر امروزی است.
حال در این راستا استارتاپ ویکندشهر هوشمند،که یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiential Education) است در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، طراحان گرافیک، عاشقان کسب و کار و بازاریاب ها گرد هم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.
روز اول: چهارشنبه عصر
در افتتاحیه این رویداد نماینده استارت‌آپ ویکند جهانی توضیح می‌دهد که شرکت‌کنندگان مسیر پر پیچ و خمی را در پیش رو دارند. پس از آن به هر شرکت‌کننده ۶۰ ثانیه فرصت داده می‌شود که ایده نوآورانه خود برای شروع یک کسب و کار جدید را مطرح کند. البته داشتن ایده الزامی نیست. ایده ها به رای گذاشته می‌شوند، شرکت‌کنندگان گروه تشکیل می‌دهند و هر گروه روی یکی از ایده های برگزیده شروع به کار می کند.
روز دوم: پنجشنبه
فعالیت تیم ها با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان مؤفق انتخاب می‌گردند ادامه پیدا می‌کند. قسمتی از تیم سعی می‌کند که مدل تجاری آن ایده را طراحی کرده و با صحبت با مشتریان بالقوه آن را اعتبارسنجی کند. قسمت دیگر از تیم سعی می‌کند که نمونه اولیه آن محصول یا کالا را برنامه ریزی کرده تا بتوانند آن را برای آزمایش به مشتریان بالقوه عرضه کنند.
روز سوم: جمعه
تیم ها آخرین مراحل کار بر روی طرح را پشت سر گذاشته و هر کدام فرصت پیدا می‌کنند تا آن را ارائه دهند. داوران طرح ها را ارزیابی و تیم های برتر را معرفی می‌کنند تا برای ادامه کار و اجرایی شدن طرح ها مورد حمایت قرار بگیرند.
می توانید جهت آشنایی بهتر و بیشتر با دوره های قبلی و نیز روال برنامه، کلیپ ما رادر لینک زیر مشاهده بفرمایید:
http://www.aparat.com/v/6Bwbu

این رویداد جهانی تا کنون ۶۶ مرتبه در ایران برگزار شده است. اما برای اولین بار و به دلیل اهمیت حضور و نقش طراحان گرافیک در این رویداد تخفیف ویژه ای (۵۰٪) برای هنرجویان مدرسه ویژه در نظر گرفته شده است تا شاهد حضور پرشورتر و پررنگ ترگرافیست ها باشیم.
از این رو استارتاپ ویکند شهر هوشمند با همکاری کانون کارآفرینی ایران، دانشگاه شهید بهشتی و شهرداری تهران و نیز حمایت ارزشمند مدرسه ویژه در تاریخ های ۱۵، ۱۶و ۱۷ مهر ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگذار خواهد شد.
طراحان گرافیک می توانند از طریق سایت :
www.swurban.ir
و نیز کد تخفیف: vije
اقدام به ثبت نام نمایند.