مراسم 5 سالگي «مدرسه ويژه»
مراسم 5 سالگي «مدرسه ويژه»
عصر روز جمعه 24 دی 1389 خانه هنرمندان ايران شاهد برگزاري مراسم افتتاحيه نکوداشت فعاليت 5 ساله «5 سال مطالعه، برنامه ريزي و آموزش» بود.
در اين مراسم که دقايقي پس از 5 عصر با حضور جمع کثيري از هنرمندان، اساتيد و هنرجويان طراحي گرافيک و تصوير سازي و . . . آغاز شد، پس از تلاوت آياتي از قرآن مجيد و سرود جمهوري اسلامي، ويدئو گرافيک زيبائي از عملکرد 5 ساله اين مدرسه از آغاز تا به امروز (89-1384) پخش شد.
در اين فيلم 7 دقيقه اي، تلاش ها و فعاليت هاي گسترده اين مدرسه به صورت تصويري به نمايش گذاشته شد که شامل ؛ 72 عنوان کلاس هاي تک درس مستقل در دروه هاي 3 ماهه، 9 عنوان دوره پيوسته 6 ماهه تا يکساله، 18 کارگاه آموزشي تخصصي، 19 نمايشگاه طراحي گرافيک و پوستر، 13 شماره خبرنامه و بيش از 60 نشست تخصصي آزاد در عرصه ي طراحي گرافيک، ارتباطات و تبليغات با همکاري 120 استاد براي آموزش بيش از 2200 هنرجو بوده است.
پس از آن، امراله فرهادي ضمن خيرمقدم و تشکر از استقبال و حضور شرکت کنندگان در اين مراسم با يادي از معلم هاي بزرگ، در ستايش 3 تن از معلم هايش (محمد بهمن بيگي- بنيانگذار آموزش عشاير ايران، مرتضي مميز- پيشگام طراحي گرافيک نوين در ايران و کامران کاتوزيان، هنرمند نقاش، طراح گرافيک و پيشگام تبليغات خلاق در ايران) سخن گفت.
او ضمن قدرداني و سپاس از راهنمائي و حمايت هاي هميشگي ابراهيم حقيقي از ايشان دعوت به سخنراني کرد.
ابراهيم حقيقي گفت ؛ دلايل حضور من براي اين سخنراني کوتاه، يکي دوستي بيش از 30 ساله ام با امراله فرهادي است که در همه اين سالها شاهد کار و تلاش هايش بوده ام و ديگر اينکه پس از درگذشت مميز، مسئوليت سرپرستي شورای طح و برنامه اين مدرسه به عهده من بوده و من هم به طور مستمر فعاليت هاي 5 ساله مدرسه را زير نظر داشته ام.
حقيقي با اشاره به کارنامه درخشان مدرسه ويژه، به ضرورت برنامه ريزي انديشمندانه تر در خصوص آموزش هنر اشاره کرده و نگراني هاي خود را از حاصل کار دانشکده ها اعلام کرد.
حقيقي در بخشي از اين سخنان دلايل نگراني خود را اين گونه توصيف کرد که ؛ براي استخدام دو- سه طراح گرافيک، ماه ها بايد بگرديم، چرا که اغلب آنها که کارشان خوب است و حرفه اي شده اند، آتليه هاي خود را اداره مي کنند و باقي ديگر هم متاسفانه براي کار حرفه اي آموزش داده نمي شوند.
پس از آن، امراله فرهادي با اعلام کوتاه بودن زمان(به واسطه رونمائي کتاب ديوان حافظ به نگارش:استاد محمد احصائي در ساعت 7) از کوشش هاي بي دريغ و مسئولانه معلم هاي مدرسه ويژه مانند ؛ رضا عابديني، مجيد عباسي، مريم کهوند، شهرزاد اسفرجاني، آريا کسايي، دامون خانجانزاده، طاهره تابان، بهرام کلهرنيا، فرهاد فزوني، بهزاد غريب پور، نژده هوانسيان، يلدا صدري، پژمان رحيمي زاده، مسعود نجات، علي قدس، مهرداد شيخان، و بسياري ديگر صميمانه قدرداني کرده و از اساتيد ؛ محمد احصائي، اکبر عالمي، ابراهيم حقيقي خواست تا لوح هاي تقدير و 5 پلاک ياد بود 5 سالگي را به آنان اهداء کنند.
هم چنين مدرسه ويژه با اهداء تقدير نامه هائي از کوشش و پشتکار تحسين برانگيز تعدادي از هنرجويان دوره هاي مختلف خود تقدير کرده، لوح تقدير و 5 پلاک ياد بود را به 5 تن از آنان (شهرام سيف هاشمي - ماني مهرورز- رضا غفاري - محسن دهقاني - سعيد فروتن) و لوح هاي تقدير ديگري را نيز به برخي از هنرجويان اهداء کرد.
3 پلاک ياد بود به همراه لوح تقدير نيز به ابراهيم حقيقي (سرپرست شوراي طرح و برنامه) - علي صالحي (مدير بازاريابي شرکت فومن شيمي) به پاس همکاري و حمايت هاي علمي پژوهشي از پروژه هاي دانشجويان و بنياد مميز اهداء شد.
پس از اين برنامه، نگارخانه هاي مميز، ميرميران، پائيز و زمستان با آثاري منتخب از کارهاي 5 ساله هنرجويان در زمينه هاي ؛ تصوير سازي - پوستر- حروف فارسي و تصوير- طراحي قلم فارسي به همراه قلم ويژه - طراحي برچسب مالکيت کتاب- طراحي هويت بصري - طراحي پروژه هاي تبليغاتي و رويدادهاي ويژه توسط اساتيد و هنرجويان گشايش يافت.
اين نمايشگاه تا 30 دي در خانه هنرمندان ايران برقرار خواهد بود .