نشست یک روز ویژه با عباس کیارستمی « از نزدیک »
سومین نشست از سلسله نشست های آزاد « از نزدیک » این بار با حضور عباس کیارستمی، عصر روز جمعه 31 خرداد 92 در مدرسه ی ویژه برگزار شد.
امیر اثباتی ( طراح گرافیک _ طراح صحنه ) و محمود رضا بهمن پور ( مدیر موسسه ی پژوهشی فرهنگی چاپ و نشر نظر ) مدعوین این نشست برای گفت و گو با عباس کیارستمی بودند.
در ابتدای این نشست امیر اثباتی با نمایش 15 دقیقه تدوین فيلم شده ی زیبا از قسمت های مختلف آثار سینمایی عباس کیارستمی، مروری بر آثار او را به نمایش گذاشته و در میان گفت و گو و سوال های خود، چند بخش از آثار این فیلمساز را نمایش داده و به ویژگیهای درخشان نگاه کیارستمی پرداخت.
محمود رضا بهمن پور نیز با تشکر از مدرسه ی ويژه که با برنامه هایی از این دست، از حد یک آموزشگاه خصوصی فراتر رفته و به یک مرکز آموزشی در سطح ملی رسیده است تشکر کرده و دوران های مختلف کاری عباس کیارستمی را از اولین سالهای آغاز به کار تا امروز به پرسش گذاشت.
عباس کیارستمی نیز با آرامش و دقت به تمامی سوال های مناظره کنندگان و هم چنین چند پرسش کننده از میان حاضران در طول 3 ساعت نشست، پاسخ گفته و با تشریح روند اجرائی برخی از سفارش های کاری خود به نکته های بسیار قابل تامل و ارزشمندی اشاره داشت.
مدرسه ی ويژه امیدوار است حاصل این گفت و گو و نقد و نظر ها را با همکاری نشر نظر در قالب کتاب و یا کتاب فیلم هایی در آینده ی نزدیک منتشر کند.
کیارستمی در پاسخ به یکی از سوالات حاضران در خصوص سکانس های فیلم « مثل یک عاشق » نشستی دیگر برای تماشای این فیلم در مدرسه ی ويژه و گفت و گو درباره ی آن را وعده کرد.
علاوه بر این گفت و گو، 19 پوستر - منتخبی از آثار طراحی گرافیک این فیلمساز برجسته در نگارخانه ويژه به نمایش گذاشته شد.
نشست چهارم « از نزدیک » با حضور « علیرضا مصطفی زاده » است که در عصر روز جمعه 28 تیر 92 در مدرسه ی ويژه برگزار خواهد شد.