استاد آغداشلو در دانشگاه قبرس
بنا به دعوت دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه‌‏ای دانشگاه مدیترانه شرقی، (Eastern Mediterranean University _ EMU) استاد آیدین آغداشلو از 7 خرداد 93 به مدت 4 روز به قبرس سفر خواهد کرد.
آغداشلو در این سفر علاوه بر ایراد سخنرانی در دانشکده هنرهای تجسمی و ارتباطات بصری دانشگاه قبرس، نمایشگاهی از آثار طراحی گرافیک ـ تصویرسازی و نقاشی‌‏های خود را نیز افتتاح خواهد کرد.
آیدین آغداشلو در جلسه‌‎‏ای دیگر به گفت ‏وگو، و پرسش و پاسخ با دانشجویان آن دانشگاه نیز خواهد نشست.
این دعوت و برگزاری نمایشگاه در چارچوب پروتکل همکاریهای دوجانبه مدرسه‌‏ی ویژه با دانشکده هنرهای تجسمی و طراحی ارتباطات بصری دانشگاه قبرس انجام می‏شود که امراله فرهادی نیز استاد آغداشلو را همراهی خواهد کرد.

پیش از این در چارچوب پروتکل همکاریهای دوجانبه که با حضور دکتر مجید هاشمی‏ پور (معاون دانشگاه قبرس)، دکتر سنیح چاووش اوغلو (رئیس دانشکده ارتباطات بصری)، اُمیت ایناتچی (استاد دانشگاه قبرس)، دکتر گیتا فریور صدری (رئیس دانشکده طراحی صنعتی دانشگاه قبرس) در تهران به امضاء رسیده است، نمایشگاهی از آثار مجید عباسی با سخنرانی او، یک کارگاه 3 روزه با حضور استاد ابراهیم حقیقی، امراله فرهادی، مجید عباسی، مریم خوانساری و 17 نفر از هنرجویان مدرسه ویژه و 26 نفر از دانشجویان دانشگاه قبرس و هم‏چنین یک دوره‌‏‏ی آموزشی یک ماهه توسط استاد ابراهیم حقیقی در آن دانشگاه برگزار شده است.
علاوه بر اینها ؛ مدرسه‌‏ی ویژه نیز میزبان سنیح چاووش اوغلو و اُمیت ایناتچی بوده که در این سفر، نمایشگاهی از آثار این دو هنرمند در نگارخانه ویژه برپا شده و یک کارگاه آموزشی 3 روزه با عنوان (برچسب مالکیت کتاب Ex _ Libris) برای هنرجویان مدرسه ویژه توسط آنان برگزار شده است.


7