برنامه ی نشست های آزاد چهارشنبه 8/7/94
کسب و کار طراحی گرافیک و تبلیغات / مدرس: ماندانا آینه چیان / ساعت 18- 17

یکی دانستن «متخصص» با «نیروی کار» مانند یکی دانستن فیل با بادبزن است.
یک متخصص تا زمانی که شناخت و درک عمیق و درستی از سازمان، کسب و کار، ارتباطات و رفتار سازمانی، استانداردهای کاری و بسیاری دیگر نداشته باشد به عنوان نیروی کار محسوب نمی‏شود!
بسیارند کسانی که با داشتن تحصیلات خوب و سعی و تلاش چشمگیر، از نقش دانسته‏ها و مهارت‏های زیر بنایی کار غافل مانده و مدرک‏های دانشگاهی را حجتی برای توفیق خود می‏دانند و چه بسا که هیچ‏ گاه از حد یک کارمند متوسط‏‏‏‏ الحال در جایگاه‏های سازمانی فراتر نمی‏روند!
دانش آکادمیک به همراه مهارت‏های حرفه‏ای در کسب و کار است که توفیق شما را تضمین می‏کند.
این دوره‏ی کاربردی کوتاه مدت، برای طراحان گرافیک که در دفاتر و استودیو‏های شخصی یا موسسه‏های تبلیغاتی مشغول به کارند طراحی شده و سرفصل‏های آموزشی آن به شرح زیر است:
• روش مطالعه و آشنائی با منابع اطلاعات • مفاهیم اولیه در ارتباطات و انواع آن • آشنایی با متن نویسی و انواع آن
• آشنایی با کسب و کار و سازمان • اطلاعات و نقش آن در سازمان • ارتباطات و نقش آن در سازمان
• خلاصه ی مبانی مدیریت کار • کار کردن در گروه • سخنرانی و ارایه ی کا ر
•مصاحبه ی شغلی و استخدام • آشنایی با مبانی مارکتینگ و تبلیغات





دوره ی شش ماهه طراحی هویت و تصویر سازمانی / مدرس: مجید عباسی / ساعت 19-18

طراحی «هویت و تصویر سازمانی» وظیفه‏ای جامع و تخصصی برای طراحان گرافیک است که تنها محدود به طراحی «نشانه» نیست.
اگر نشانه را یک جزء فرض کنیم که محور عناصر بصری یک سازمان است، «هویت و تصویر سازمانی» کل آن است که به تعیین روابط بین اجزای دیگر و کلیّت آن پرداخته و یکپارچگی آن را مشخص می کند.
این که از نشانه چگونه استفاده کنیم؟ رنگ چه نقشی دارد؟ انتخاب درست تایپ چگونه به یکپارچگی هویت بصری کمک می‏کند؟خلق فرم و وارسیون‏های آن چه نقشی ایفا می کنند؟ و بسیاری دیگر ... مسایلی هستند که طراح گرافیک باید در فرآیند طراحی «هویت و تصویر سازمانی » به آن ها پاسخ بدهد.
طراح گرافیک، همواره در جست و جوی راه حلی بنیادین است که قابلیت توسعه و توانایی گسترش ایده‌ی بصری را در زمینه‏ های گوناگون دارد؛ فرآیندی منطقی و پاسخی درست به نیازها.




طراحی، برنامه ریزی، خلق و اجرای کمپین تبلیغاتی/ مدرسین: امراله فرهادی - شهرام سیف هاشمی / ساعت 20- 19

طراحی، برنامه ریزی و خلق یک کمپین ارتباطی و تبلیغاتی کارآمد و موفق، سال ها است که ذهن سفارش دهندگان را از یک سو و طراحان و اجراکنندگان آن را از سوی دیگر، به خود مشغول کرده است.
خیلی وقت ها هر کدام از طرفین، درک و تلقی متفاوتی از موضوع داشته و زبان مشترکی برای ارتباط با یکدیگر پیدا نمی‌کنند!
به همین خاطر با کم رضایتی یا نارضایتی از یکدیگر، علاوه بر هدر دادن بودجه، نمی‌توانند مخاطب مورد نظرشان را نیز جذب و ترغیب کنند.
سعی ما بر این است که در این دوره‌ی کوتاه، علاوه بر انتقال مبانی، تعاریف، مفاهیم و انضباط درست چرخه‌ی سفارش تا خلق و ارایه ی کمپین، کلاس‌های خود را در قالب کارگاه‌های عملی، توأم با کار گروهی منسجم پیش ببریم، تا در پایان دوره به چند کمپین موفق و قابل اجرا دست پیدا کنیم.